4+1 Tips για αποτελεσματικό ιατρικό Marketing στο Facebook

Γράφει ο Δημήτρης Ζάρας, Digital Marketing Coordinator της Health Marketing.

Είστε ιδιώτης γιατρός, κλινική, θεραπευτικό spa ή εν γένει επιχείρηση υγειονομικής περίθαλψης; Το ιατρικό Marketing στο Facebook σάς αφορά, καθώς αποτελεί ένα αποδοτικό και σχετικά οικονομικό εργαλείο για να ενισχύσετε την επικοινωνία τόσο με υφιστάμενους όσο και με δυνητικούς ασθενείς.

Η διαφήμιση στο Facebook είναι μια εξαιρετική επιλογή για τους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης, επειδή παρουσιάζει τις υπηρεσίες σας στο κοινό στόχευσής σας ακόμα και όταν δεν σας ψάχνουν ενεργά, αλλά είναι πολύ πιθανό να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενό σας στον ιστότοπο ή στο Facebook.

Εμείς στη Health Marketing σας παρουσιάζουμε 4+1 συμβουλές για αποτελεσματικό ιατρικό μάρκετινγκ στο Facebook.

#1: Στοχεύστε το σωστό κοινό

Μια από τις δυνατότητες που σας δίνει το Facebook ως διαφημιστικό εργαλείο, είναι ότι επιτρέπει να στοχεύσετε ακριβώς στο κοινό που επιθυμείτε να προβληθούν οι διαφημίσεις σας. Εάν για παράδειγμα είστε ανδρολόγος/ουρολόγος στη Θεσσαλονίκη, το ιδανικό κοινό για σας είναι άντρες άνω των 30 ετών που μένουν στη Θεσσαλονίκη. Με τις δυνατότητες στόχευσης του Facebook, μπορείτε εύκολα να περιορίσετε το κοινό-στόχο σας, με βάση την τοποθεσία, το φύλο, τα δημοφιλέστερα δημογραφικά δεδομένα, τα ενδιαφέροντα και πολλά άλλα, διασφαλίζοντας ότι οι διαφημίσεις σας προσεγγίζουν μόνο άτομα που βρίσκονται μέσα στον στόχο σας.

#2: Χρησιμοποιήστε συναισθηματικά θετικές εικόνες

Όταν πρόκειται για διαφημίσεις ιατρικού περιεχομένου, πρέπει να διασφαλίσετε ότι οι εικόνες που χρησιμοποιείτε μεταδίδουν μια θετική εμπειρία και υπόσχονται αποτέλεσμα στους πιθανούς ασθενείς σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να επιλέξετε μια εικόνα που να δείχνει ένα χαμογελαστό άτομο που απολαμβάνει τον καθαρισμό των δοντιών του, φιλικό και φιλόξενο ιατρικό προσωπικό ή σύγχρονες ιατρικές εγκαταστάσεις. Και φυσικά μην ξεχάσετε να ανανεώνετε τις εικόνες σας τακτικά για να δοκιμάσετε ποιες λειτουργούν καλύτερα για το κοινό στόχευσής σας.

#3: Επωφεληθείτε από τη χρήση βίντεο

Πολλοί πάροχοι υγείας με τους οποίους συνεργαζόμαστε, βλέπουν εξαιρετικά αποτελέσματα με τις διαφημίσεις βίντεο. Το βίντεο τους επιτρέπει να επισημαίνουν διάφορες πτυχές της επιχείρησής τους, να δίνουν χρήσιμες πληροφορίες σε πιθανούς ασθενείς, ενώ παράλληλα είναι και ένας πιο άμεσος τρόπος επαφής με το κοινό. Συνήθως, το βίντεο έχει μεγαλύτερη αλληλεπίδραση και αποτελέσματα από το “παραδοσιακό” Facebook Post μίας εικόνας με κείμενο.

#4: Χρησιμοποιήστε διαφημίσεις “Leads

Είναι εύκολο να “χαθεί” κάποιος με όλους τους διαφορετικούς διαφημιστικούς στόχους που είναι διαθέσιμοι για την επιχείρησή του στο Facebook. Η κάθε επιχείρηση, ανάλογα με τη φύση της, πρέπει να χρησιμοποιεί διαφορετικούς διαφημιστικούς στόχους για να πετύχει τους εκάστοτε επιχειρηματικούς στόχους της ανά περίοδο.

Για τους γιατρούς όμως ειδικότερα, οι διαφημίσεις ανεύρεσης υποψήφιων πελατών (lead ads) είναι ένα πολύ ισχυρό εργαλείο, μέσω του οποίου ενθαρρύνονται οι χρήστες να δώσουν προσωπικά τους στοιχεία (όπως τηλέφωνο, email, κλπ), ώστε να λαμβάνουν ειδήσεις, προσφορές ή και να κλείσουν ένα ραντεβού στο ιατρείο.

Τα δεδομένα του χρήστη είναι προσυμπληρωμένα στη φόρμα διαφημίσεων Leads, καθιστώντας ευκολότερη από ποτέ την ανταπόκρισή τους στη διαφήμιση, με αποτέλεσμα εσείς να συλλέγετε πληροφορίες επικοινωνίας, με αυξημένη πιθανότητα μετατροπής χρηστών σε πελάτες.

Extra Tip #5: Να είστε σύντομοι

Ο αλγόριθμος του Facebook ευνοεί τις οργανικές δημοσιεύσεις που έχουν λίγο κείμενο (copy). Για μη οργανικές δημοσιεύσεις υπάρχει όριο για την επικεφαλίδα μας, την περιγραφή του συνδέσμου μας κλπ. Για παράδειγμα, εάν το copy σας είναι σύντομο και ενδιαφέρον, υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες ο χρήστης να πατήσει τον σύνδεσμο της δημοσίευσης που κάνατε και να διαβάσει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας ή και να περιηγηθεί σε αυτήν.

Αρκετές πηγές αναφέρουν ότι 40 χαρακτήρες ή και λιγότερο είναι ιδανικοί. Σύμφωνα με έρευνες, δημοσιεύσεις στο Facebook με λιγότερο από 80 χαρακτήρες έχουν 88% περισσότερο αλληλεπίδραση από ότι μεγαλύτερες δημοσιεύσεις.

Το συμπέρασμα είναι ότι το Facebook είναι πλέον ένα σύνθετο μεν, αποδοτικό δε εργαλείο για το ιατρικό μάρκετινγκ. Αν γνωρίζετε καλά το κοινό σας, βρείτε την επικοινωνιακή στρατηγική που αρμόζει στην επιχείρησή σας και δίνετε πραγματική αξία στους χρήστες με το περιεχόμενό σας, τότε σίγουρα θα κάνετε τη διαφορά, με αποτέλεσμα να ενισχύσετε την επικοινωνία σας με το κοινό σας.