Κάθε επαγγελματίας που ασχολείται με το digital marketing, σχεδιάζοντας μια καμπάνια γύρω από το περιεχόμενο θα βρεθεί απέναντι σε δύο όρους, το native advertising και το content marketing. Αν και αμφότεροι αφορούν στο περιεχόμενο, διαφέρουν σημαντικά.
Το content marketing αφορά στη δημιουργία περιεχομένου που ο κόσμος εντοπίζει κατά τη διάρκεια της δικής του αναζήτησης και το οποίο είναι ενδιαφέρον. Εφαρμόζοντας αυτή τη στρατηγική δεν χρειάζεται να πληρώσεις για να βρεθείς ενώπιον ενός χρήστη. Αναζητάς θέματα που είναι σχετικά με τη δουλειά σου και δημιουργείς περιεχόμενο με έναν τέτοιο τρόπο που ο κόσμος να μπορεί να το εντοπίσει, όταν θα αναζητήσει πληροφορίες για το συγκεκριμένο αντικείμενο. Περιλαμβάνει πολλών ειδών περιεχόμενο, από κείμενο και videos μέχρι infographics και podcasts.
Το δε native advertising προϋποθέτει πληρωμή, προκειμένου να τοποθετηθεί περιεχόμενο στη θέα κάποιου που σερφάρει στο διαδίκτυο. Αφορά κυρίως σε ενημερωτικά portals, είτε γενικού ενδιαφέροντος είτε εξειδικευμένα, forum ή blogs.
Είναι ουσιαστικά μια μορφή πληρωμένης διαφήμισης, η οποία όμως μοιάζει με το περιεχόμενο που θα περιείχε μια ιστοσελίδα και πετυχαίνει τον στόχο της χωρίς να… φωνάζει και να αδιάκριτη και επιθετική. Η πληρωμή είναι ουσιαστικά και η βασική διάκριση των δύο όρων, υπάρχουν όμως και άλλες διαφορές τους.
Οι διαφορές των δύο πρακτικών
Οι βασικότερες διαφορές ανάμεσα στις δύο πρακτικές έχουν ως εξής:
- Πληρωμένο vs «ιδιόκτητο» περιεχόμενο: Οι native ads είναι ουσιαστικά πληρωμένες διαφημίσεις. Είναι λιγότερο επιθετικές, αλλά πληρώνεις κάποιον άλλο για να τις τοποθετήσει στον χώρο του. Αντίθετα, με το content marketing ελέγχεις εσύ πού θα δημοσιευθεί το περιεχόμενο.
- Βραχυπρόθεσμο vs μακροπρόθεσμο: Οι native ads έχουν πιο άμεσο στόχο και ο κύκλος τους είναι βραχύτερος. Παράγεις περιεχόμενο, προωθείται σε μια άλλη πλατφόρμα και περιμένεις άμεσα αποτελέσματα. Αντίθετα, το content marketing προϋποθέτει συγκεκριμένη στρατηγική με διάρκεια. Δεν δημιουργείς ένα μόνο κομμάτι περιεχομένου, αλλά ένα ολόκληρο δίκτυο περιεχομένου που αλληλεπιδρά. Ο στόχος του δε είναι τα αποτελέσματά του να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια.
- Περιορισμένη vs ευρεία στόχευση: Με το native advertising δημιουργείς το δικό σου περιεχόμενο για να στοχεύσεις στο κοινό του εκάστοτε publisher, ένα πιο ειδικό, πιο περιορισμένο κοινό που διαβάζει ή σερφάρει στην πλατφόρμα όπου φιλοξενείσαι με το στυλ που του αρέσει. Αντίθετα, το content marketing είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να στοχεύει στον καθένα που αναζητά πληροφορίες σχετικά με το αντικείμενό σου.
Native advertising: Πλεονεκτήματα
Τα πλεονεκτήματα του native advertising είναι τα ακόλουθα:
- οι native ads δεν μπλοκάρονται από λογισμικά μπλοκαρίσματος διαφημίσεων, που όλο και περισσότερος κόσμος χρησιμοποιεί.
- το κόστος ανά κλικ είναι χαμηλότερο από τις πιο παραδοσιακές on line διαφημίσεις.
- ο κόσμος δεν εμπιστεύεται και αντιπαθεί τις αδιάκριτες και επιθετικές διαφημίσεις, κάτι που οι native ads παρακάμπτουν.
- μπορεί κανείς να βρει έναν καινούριο τρόπο για να προωθήσει την επιχείρησή του ανάμεσα σε κοινά που δεν είχε προσεγγίσει νωρίτερα.
Content marketing: Πλεονεκτήματα
Τα πλεονεκτήματα του content marketing έχουν ως εξής:
- Ελέγχεις κάθε στάδιο της διαδικασίας. Έχεις απόλυτο έλεγχο για το πότε και πώς θα δημοσιευθεί το περιεχόμενο στις πλατφόρμες σου.
- Σου δίνει περισσότερη ευελιξία από ότι αν δημιουργούσες περιεχόμενο για μια native ad.
- Δεν χρειάζεται να πληρώσεις για να δημοσιεύσεις ή να προωθήσεις το περιεχόμενό σου.
- Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το δικό σου στυλ και τη δική σου φωνή, χωρίς να πρέπει να προσαρμοστείς στα χαρακτηριστικά μιας άλλης πλατφόρμας.
- Είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να καθοδηγήσεις ανθρώπους που αναζητούν πληροφορίες σχετικές με την επιχείρησή σου.
- Εμφανίζεις την επιχείρησή σου ως ειδικό σε σχετικά θέματα για κόσμο που θέλει να μάθει από το περιεχόμενό σου.
Μπορεί το native advertising και το content marketing να παρουσιάζουν σημαντικές διαφορές, αλλά το καθένα υπηρετεί τους δικούς του σκοπούς. Το ερώτημα δεν είναι ποια από τις δύο στρατηγικές πρέπει να χρησιμοποιήσεις και ποια να αγνοήσεις.
Η καλύτερη στρατηγική είναι να τις αξιοποιήσεις και τις δύο. Το μεν native advertising σε βοηθά να βρεθείς ενώπιον ενός νέου κοινού που δεν μπορείς να προσεγγίσεις με το content marketing, ενώ το content marketing σε βοηθά να έχεις πρόσβαση σε ένα πολύ περισσότερο ευρύ και ενεργό κοινό και μάλιστα χωρίς κόστος. Αν και δεν πρέπει να μπερδέψεις τα δύο εργαλεία και τα δύο στοχεύουν στο ποιοτικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο που θα προσελκύσει το κοινό.