Infographic – Ένα ισχυρό εργαλείο marketing

Ήξερες ότι το 99% όλων των αισθητηριακών πληροφοριών που λαμβάνουμε φιλτράρεται από τον εγκέφαλο σχεδόν αμέσως; Αυτό σημαίνει ότι μόνο το 1% των πληροφοριών μεταφέρεται πραγματικά στον εγκέφαλο. Τα Infographic ανήκουν σε αυτό το 1%!

Σύμφωνα με το Αγγλικό Λεξικό της Οξφόρδης, ένα infographic (ή γραφικό πληροφοριών) είναι «μια οπτική αναπαράσταση πληροφοριών ή δεδομένων».

Έκαναν ξανά τη δυναμική τους εμφάνιση στην σκηνή του graphic design πριν από περίπου δέκα χρόνια κι από τότε αποτελούν βασικό στοιχείο ενημέρωσης και εκπαίδευσης σε αίθουσες διδασκαλίας, σε εργασιακά training και επαγγελματικές παρουσιάσεις, στην παρουσίαση αποτελεσμάτων ερευνών κ.ά.

Πλέον μπαίνουν δυναμικά και στον ευρύτερο τομέα της υγείας, ώστε να βοηθήσουν τον ασθενή να κατανοήσει δύσκολες ιατρικές έννοιες.

Infographic – Ένα ισχυρό εργαλείο marketing

Ένα infographic κάνοντας ελάχιστη χρήση κειμένου και χρησιμοποιώντας συναρπαστικές εικόνες μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο marketing. Από την παρουσίαση δεδομένων, την απλούστευση και την επεξήγηση περίπλοκων εννοιών, την εμφάνιση τάσεων και την παροχή ουσιαστικών γνώσεων, μπορούν να γίνουν εύκολα κατανοητά από όλους με την πρώτη ματιά.

Είναι γεγονός πως ένα ποιοτικό infographic έχει 30 φορές περισσότερες πιθανότητες να διαβαστεί και να απομνημονευθεί από ότι το αντίστοιχο απλό κείμενο που θα παρέχει τις ίδιες πληροφορίες. Περίπου 90% των πληροφοριών που δέχεται ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι οπτικού τύπου και μπορεί να τις επεξεργαστεί 60.000 φορές πιο γρήγορα απ’ ότι τα κείμενα

  • Έρευνες δείχνουν πως τα εικονογραφημένα κείμενα ενισχύουν την επιθυμία μας να τα διαβάσουμε κατά 80%.
  • Tο περιεχόμενο με εικόνες στα social media έχει 94% περισσότερες προβολές από ότι το περιεχόμενο με απλό κείμενο
  • 80% των ανθρώπων θυμάται αυτό που βλέπει σε σύγκριση με αυτό που διαβάζει.
  • Σύμφωνα με τη HubSpot, το 2013 η Google κατέγραψε περισσότερες από 67.000 αναζητήσεις ανά μήνα για τους όρους «infographic» ή «infographics», αριθμός ο οποίος έχει αυξηθεί ραγδαία με την πάροδο των ετών.

Τύποι infographic

Υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί τύποι infographic, ωστόσο για τα social media ο στόχος τους είναι κοινός: το share! Έρευνες δείχνουν πως τα infographic αποδίδουν
καλύτερα σημειώνοντας 3πλάσιο αριθμό κοινοποιήσεων απ’ ότι οι υπόλοιποι τύποι περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

  1. Informational InfographicΤα Informational Infographic διακρίνονται από τη χρήση περισσότερου κειμένου απ’ ότι εικόνων σε σύγκριση με άλλους τύπους infographic.
    Το γραφικό μπορεί να ενισχυθεί με εικονίδια, σχήματα, χρώματα και άλλα οπτικά στοιχεία, αλλά συνολικά, η έμφαση δίνεται στις λέξεις.
  2. Statistical Infogrpahic
    Εάν θέλετε να απεικονίσετε τα αποτελέσματα μιας έρευνας ή να παρουσιάσετε αριθμητικά δεδομένα που αφορούν
    σε μια πάθηση τότε το στατιστικό infographic είναι ο τύπος ενημέρωσης που χρειάζεστε.
  3. Awareness infographic
    Τα Awareness Infographics λένε τις «ιστορίες» που στην πραγματικότητα όλοι μας επιθυμούμε να μάθουμε. Παρουσιάζοντας μια χρήσιμη, ενδιαφέρουσα και σχετική με την υπηρεσία και το αντικείμενό σας πληροφορία, με την οποία το κοινό σας μπορεί να ταυτιστεί, βοηθάτε τους ακολούθους να ενημερωθούν για πράγματα που ενδεχομένως δεν γνώριζαν.Ταυτόχρονα όμως βοηθάτε και το brand σας να αναπτυχθεί μιας και ο συγκεκριμένος τύπος infographic μπορεί να τραβήξει το ενδιαφέρον του αναγνώστη, ο οποίος με τη σειρά του θα θελήσει να μοιραστεί την πληροφορία.Ειδικά λοιπόν όταν τα infographic φέρουν το λογότυπό σας και την εταιρική σας ταυτότητα μπορεί να αποτελέσει ένα μεγάλο εργαλείο branding. Είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να κατευθύνετε εύκολα την επισκεψιμότητα στο site σας, καθώς και να χτίσετε εύκολα authority και loyalty γύρω από το brand σας.

  4. How to infographic
    Tα How to infographic απαντούν στις απορίες που ενδεχομένους έχουν οι ακόλουθοί σας σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Επεξηγεί με έμμεσο, εύκολο και κατανοητό τρόπο τη χρήση ενός προϊόντος ή τη διαδικασία μιας υπηρεσίας, ενώ ταυτόχρονα έχει συμβουλευτικό χαρακτήρα.Αποτελεί την καλύτερη μέθοδο έμμεσης πώλησης – όταν μοιράζεται στα social media καθώς στην πραγματικότητα είναι κάτι που ενώ έχει παραχθεί από το brand, δεν εμφανίζεται πουθενά το προϊόν ή η υπηρεσία. Μέσα από ένα How to infographic λοιπόν μεταφέρετε έμμεσα την πληροφορία για ποιους λόγους το κοινό σας έχει ανάγκη από αυτό που εσείς μπορείτε να του προσφέρετε.Στον ιατρικό τομέα μπορεί να βοηθήσει ώστε να ενημερώσετε το κοινό σας σχετικά με τους τρόπους πρόληψης μιας πάθησης ή ακόμα και τη διαδικασία μιας εξέτασης σχετικής με την ειδικότητά σας, προβάλλοντας έτσι το ενδιαφέρον σας σχετικά με την καλή υγεία του ασθενή.

  5. Comparison Infographic
    Ένα Comparison Infographic εξετάζει και παρουσιάζει τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ δύο ή περισσότερων προϊόντων, τοποθεσιών, γεγονότων, δράσεων, ιδεών ή ατόμων. Η σύγκριση αυτή βοηθά τον αναγνώστη να ενημερωθεί για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα ενός στοιχείου στο πλαίσιο μιας εναλλακτικής λύσης. Το γραφικό χωρίζεται συνήθως σε δύο ή περισσότερα τμήματα ανάλογα με τον αριθμό των αντικειμένων που συγκρίνονται.

    Ιστορική αναδρομή

    Tα infographic όσο παράξενο κι αν αυτό φαίνεται δεν είναι μια σύγχρονη «εφεύρεση». Συναντάται ήδη από την αρχαιότητα ως ένα πρώιμο μέσο γραπτής επικοινωνίας όπως απεικονίζεται από σχέδια σε τοιχογραφίες σπηλαίων και γλώσσες εικόνων όπως η ιερογλυφική ​​της αρχαίας Αιγύπτου. Στη δεκαετία του 1920 γεννήθηκαν οι εικονογραφικές στατιστικές γνωστές ως ισότυποι και θεωρούνται οι βασικοί πρόδρομοι των σημερινών infographic. Στην πραγματικότητα το Διαδίκτυο επέκτεινε μόνο τη χρήση τους.

     

Anna Papadopoulou Marketing & Communications Coordinator

Η Άννα Παπαδοπούλου από τον Ιανουάριο του 2018 ανήκει στο δυναμικό της Health Marketing ως Marketing & Communications Coordinator. Έχει εμπειρία στον τομέα του Fundraising, του PR και του Ανθρώπινου Δυναμικού, ενώ τα τελευταία χρόνια την έχει κερδίσει το Digital Marketing και ειδικά η παραγωγή περιεχομένου. Είναι πτυχιούχος του Οικονομικού Τμήματος, την Νομικής Σχολής του ΑΠΘ. «Καλή Καρδιά!» Αυτό είναι το life moto της και σε συνδυασμό με την αγάπη της για προσφορά την οδήγησε στο να ασχοληθεί ενεργά με τον εθελοντισμό. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια μέσα από την ενεργό εθελοντική της ενασχόληση με τον Φιλανθρωπικό Οργανισμό «Make-A-Wish(Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος) έχει συμμετέχει στην εκπλήρωση πολλών παιδικών ονείρων. Πλέον ανήκει ως εθελόντρια και στην οικογένεια του Συλλόγου Γυναικών με Καρκίνου του Μαστού «Άλμα Ζωής Ν.Θεσσαλονίκης».

Who is who?