Ιατρικό μάρκετινγκ: Τα 4 βήματα προς την επιτυχία στον ψηφιακό κόσμο

Τι μπορεί να οδηγήσει έναν ιατρό ή μια κλινική στην κορυφή στη σημερινή απόλυτα ψηφιοποιημένη εποχή;

Ο κόσμος του ιατρικού μάρκετινγκ έχει γίνει εξαιρετικά απαιτητικός, σε βαθμό που απλώς η παρουσία στο διαδίκτυο και στα social media δεν είναι αρκετή για να σας ανεβάσουν στο επόμενο επίπεδο και στην κορυφή.

Σήμερα, η ανάγκη για την κατασκευή μίας σύγχρονης, ελκυστικής και άρτιας τεχνολογικά ιστοσελίδας είναι μεγαλύτερη από ποτέ, ώστε να ανοίξετε τον δρόμο για την κορυφή. Είναι γεγονός ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση ο μέσος όρος των κατοίκων που αναζητούν πληροφορίες για την υγεία τους στο διαδίκτυο φτάνει 51,16 %, βάσει των στατιστικών της Eurostat για το 2022, ενώ στην Ελλάδα η έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ που δημοσιοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2023 αναφέρει ότι το 57,3% των ερωτηθέντων ηλικίας από 16-74 ετών, έψαξε στο διαδίκτυο πληροφορίες για θέματα υγείας.

Αυτά τα δεδομένα υπογραμμίζουν τη σημασία να επιλεχθεί σωστά ένα κοινό-στόχος μέσα από τη στρατηγική του ψηφιακού μάρκετινγκ που πρέπει να καταστρώσετε. Κάθε πολίτης που ψάχνει ενημέρωση για κάποια πάθηση, μία ιατρική ειδικότητα ή ένα νοσοκομείο/κλινική, θα το πράξει στο διαδίκτυο. Εκεί λοιπόν η παρουσία σας πρέπει να πληροί κάποιες προϋποθέσεις για να κεντρίσει το ενδιαφέρον και έπειτα να κρατήσει τον επισκέπτη σε εσάς, ώστε τελικά να σας επιλέξει.

 

Πρωτογενές υλικό

Ένα από τα πιο βασικά στοιχεία που χρειάζεται μία ιστοσελίδα ιατρικού περιεχομένου για να καταστεί επιτυχημένη είναι να διακρίνεται για τα μοναδικά χαρακτηριστικά της, ώστε να ξεχωρίζει από τον έντονο σήμερα ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα για λειτουργικά και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά.

Το δεύτερο πολύ βασικό στοιχείο είναι η ιστοσελίδα να διαθέτει πρωτογενές υλικό, δηλαδή κείμενα και πληροφορίες που δεν υπάρχουν σε άλλες ιστοσελίδες. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι τα κείμενά σας πρέπει να είναι γραμμένα από την αρχή και όχι απλώς αντίγραφα άλλων κειμένων. Κάτι τέτοιο άλλωστε όχι μόνο δεν θα σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε, αλλά θα σας υποβαθμίσει και στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Ταυτόχρονα, τα κείμενα της ιστοσελίδας σας πρέπει να είναι σαφή, κατανοητά για τον απλό άνθρωπο που δεν διαθέτει ιατρικές γνώσεις, αλλά ψάχνει έντονα ένα περιβάλλον που θα του εμπνεύσει ασφάλεια, εμπιστοσύνη και θα τον οδηγήσει στο να επικοινωνήσει για μια επίσκεψη. Συνεπώς, η ποιότητα των κειμένων παίζει καθοριστικό ρόλο τόσο στην προσέλκυση νέων ασθενών όσο και στην κατάταξη που θα έχει η ιστοσελίδα σας σε ένα βάθος χρόνου στα οργανικά αποτελέσματα των αναζητήσεων των χρηστών στις μηχανές αναζήτησης, όπως είναι η Google. Για να το πετύχετε αυτό χρειάζεται να αντλείτε πληροφορίες για τα κείμενά σας από έγκυρες πηγές και να αξιοποιείτε αρκετές φορές λέξεις-κλειδιά που θα «αναγκάσουν» τις μηχανές αναζήτησης να «δουν» το άρθρο σας και να το τοποθετήσουν πιο ψηλά στα αποτελέσματα των αναζητήσεων σε σχέση με ένα άρθρο το οποίο εμπεριέχει ορθογραφικά λάθη, ανακρίβειες και δεν χρησιμοποιεί λέξεις κλειδιά σχετικές με το θέμα του.

 

Ανεβάστε βίντεο

Σήμερα το βίντεο έχει μαγνητίσει το ενδιαφέρον των χρηστών σε όλες τις δημοφιλείς πλατφόρμες και τα social media και με αυτό το δεδομένο θα πρέπει να εντάξετε το βίντεο στη δομή της ιστοσελίδας σας.

Είναι γεγονός ότι η προσθήκη βίντεο στην ιστοσελίδα σας θα έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην κατάταξή της στη λίστα των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Μάλιστα με αυτή την τακτική αυξάνετε κατά 50 φορές τις πιθανότητες να εμφανιστείτε στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων. Να γνωρίζετε όμως ότι κάθε βίντεο που θα προβάλλετε στην ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι ανεβασμένο σε κανάλι που θα δημιουργήσετε σε μία πλατφόρμα, όπως είναι το YouTube ή το Vimeo, οι οποίες έχουν και μεγάλες ταχύτητες φόρτωσης. Ενσωματώνοντας λοιπόν τα βίντεο από το κανάλι σας στην ιστοσελίδα, αποφεύγετε την επιβάρυνση της τελευταίας, κάτι το οποίο επίσης αξιολογείται θετικά από τις μηχανές αναζήτησης.

Θα πρέπει να θυμάστε όμως ότι πριν αρχίσετε να μαγνητοσκοπείτε βίντεο, οφείλετε να ξεκαθαρίσετε τους στόχους σας και το στυλ που θα υιοθετήσετε, δεδομένου ότι ένα στυλ δεν ταιριάζει σε όλα τα social media και τις πλατφόρμες. Αυτοί και άλλοι τεχνικοί παράγοντες κρίνονται από τον αλγόριθμο ο οποίος τελικά αποφασίζει πώς και σε τι εύρος κοινού θα διανέμει το βίντεό σας.

Σε κάθε περίπτωση κάθε βίντεο που γράφετε χρειάζεται απαραίτητα να είναι σωστά σχεδιασμένο για προβολή σε κινητό τηλέφωνο, τη συσκευή που προτιμά πρωτίστως το νεανικό κοινό.

 

Responsiveness – Mobile friendly

Το τρίτο πολύ σημαντικό στοιχείο για να γίνει επιτυχημένη μία ιστοσελίδα ιατρικού περιεχομένου είναι να προβάλλεται σωστά στις πιο δημοφιλείς συσκευές και ειδικά στο κινητό τηλέφωνο, το οποίο έχει κυριαρχήσει επί των υπόλοιπων συσκευών όπως είναι το desktop ή το tablet. Πιο συγκεκριμένα, τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η συσκευή που επιλέγουν πρώτα οι πολίτες για να σερφάρουν στο διαδίκτυο είναι το «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο (smartphone) και μάλιστα σε ποσοστό άνω του 81% στις ηλικίες 16-74 ετών.

Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεστε μία ιστοσελίδα με σωστό responsiveness, ευκολία και ταχύτητα στην πλοήγηση σε όλες τις σελίδες της ιστοσελίδας σας. Με αυτόν τον τρόπο ο επισκέπτης νιώθει άνεση και οικειότητα στη χρήση της ιστοσελίδας σας, με αποτέλεσμα να αυξάνετε τις πιθανότητες να παραμείνει σε αυτήν για περισσότερο χρόνο και να αντλήσει περισσότερες πληροφορίες από αυτές για τις οποίες την επισκέφθηκε αρχικώς. Όλη αυτή η συνθήκη σημαίνει επίσης ότι ο επισκέπτης είναι πολύ πιο πιθανό να σχηματίσει καλή πρώτη εικόνα για εσάς και να προχωρήσει στον ορισμό ραντεβού.

 

Σχετική Αρθρογραφία

Το τέταρτο και εξίσου σημαντικό δεδομένο που θα σας οδηγήσει στην επιτυχία είναι να γράφετε ενημερωτικά άρθρα τα οποία έχουν άμεση θεματική σχέση με τις σελίδες των κύριων κατηγοριών του μενού της ιστοσελίδας σας. Ο επισκέπτης που θα εισέλθει στην ιστοσελίδα σας για να διαβάσει για μία πάθηση ή για μία υπηρεσία που προσφέρεται, είναι πολύ πιθανό ότι θέλει να ενημερωθεί διεξοδικά για το θέμα που τον αφορά. Οπότε, έχει μεγάλη σημασία να του παρέχετε περισσότερες αναλυτικές πληροφορίες για μία κεντρική θεματική σας μέσω της μορφής ενός ενημερωτικού άρθρου.

Στο ίδιο πλαίσιο, μέσα στα άρθρα σας χρειάζεται να προσθέτετε συνδέσμους – backlinks που θα παραπέμπουν τον αναγνώστη στις σχετικές σελίδες των κεντρικών κατηγοριών του μενού της ιστοσελίδας σας. Έτσι, θα κρατήσετε τους επισκέπτες για περισσότερη ώρα στην ιστοσελίδα σας και θα αυξήσετε τις πιθανότητες να σχηματίσουν θετική εικόνα για εσάς. Ταυτόχρονα, βοηθάτε την ιστοσελίδα σας να έχει καλύτερη κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης.

Η Health Marketing είναι η πρώτη εταιρεία μάρκετινγκ που εξειδικεύεται στο ιατρικό μάρκετινγκ. Διαθέτουμε πολυετή εμπειρία, ενώ η εξειδικευμένη ομάδα μας μπορεί να καλύψει κάθε σας ανάγκη, από τον σχεδιασμό της στρατηγικής μάρκετινγκ, τον σχεδιασμό και την κατασκευή της ιστοσελίδας σας, μέχρι τη διαχείριση των λογαριασμών σας στα social media και φυσικά τις διαφημιστικές σας καμπάνιες στον απαιτητικό ψηφιακό κόσμο.