Γιατροί χωρίς…

Στο σημερινό πλήρως ψηφιακό τοπίο η ισχυρή παρουσία των παρόχων υγείας στο διαδίκτυο συνολικά και ειδικά στα social media είναι αδιαπραγμάτευτη για την ανάπτυξη και τη βιωσιμότητά τους.

Εδώ και χρόνια οι νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι ασθενείς αναζητούν και επιλέγουν έναν γιατρό ή μια κλινική. Αυτή η νέα συνθήκη έχει καταστήσει απαραίτητη για τους παρόχους υγείας να αναπτύξουν μια στιβαρή και αποτελεσματική παρουσία online. Με άλλα λόγια χρειάζονται μια ψηφιακή ταυτότητα.

Γιατροί χωρίς… ψηφιακή ταυτότητα

Η ψηφιακή εποχή έφερε τα τελευταία χρόνια μεγάλες αλλαγές και στον ιατρικό τομέα. Πλέον το διαδικτυακό marketing αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής ανάπτυξης κάθε παρόχου υγείας. Το τοπίο έχει αλλάξει! Μέχρι πρόσφατα η υγεία ήταν επικεντρωμένη στον ιατρό ή τον φορέα υγείας. Σήμερα στο επίκεντρο βρίσκεται ο ασθενής, ο οποίος αφενός αναζητά ποιοτικές υπηρεσίες και αφετέρου έχει τα εργαλεία να τις αξιολογήσει δημόσια.

H Google επεξεργάζεται πάνω από ένα δισεκατομμύριο αναζητήσεις την ημέρα.

Μάλιστα, οι αναζητήσεις για θέματα υγείας έχουν αυξηθεί κατά 56% σε σχέση με την περασμένη χρονιά. Το 81% των χρηστών κλικάρει σε link όταν ψάχνουν πληροφορίες σχετικές με την υγεία.

Δεν είναι τυχαίο ότι πρόσφατη έρευνα κατέγραψε ότι πάνω από το 60% των ασθενών δήλωσε πως οι διαδικτυακές κριτικές που διάβασε για τους παρόχους υγείας έπαιξαν σημαντικό ρόλο ώστε να καταλήξουν σε εκείνον που επέλεξαν.

Έρευνες αποκλειστικά για την Ελλάδα καταδεικνύουν πως:

  • το 80% των ατόμων που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο αναζητά πληροφορίες για θέματα υγείας μέσα από αυτό.
  • 2 στους 3 αναζητούν σε ιατρικά sites και στα social media πληροφορίες για τα συμπτώματα πριν επισκεφθούν τον ιατρό.
  • 1 στους 2 θα επιθυμούσε να κλείσει ένα ιατρικό ραντεβού μέσω διαδικτύου.
  • το 70% δηλώνει ότι επισκέφθηκε ιατρό που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο.
  • 1 στους 2 πιστεύει ότι η ενεργός συμμετοχή του ιατρού στο διαδίκτυο ενισχύει την επικοινωνία μαζί του, εμπνέει εμπιστοσύνη και τον κάνει να αισθάνεται ότι ο ιατρός βρίσκεται συνεχώς δίπλα του.

Η ανάπτυξη του διαδικτύου λοιπόν και η κοινωνικοποίηση που προσφέρουν τα social media αναβαθμίζουν τη δυνατότητα πρόσβασης, επικοινωνίας και διαλόγου.

Η διαδικτυακή παρουσία ενός παρόχου οφείλει να είναι κατανοητή και αποτελεσματική και βέβαια να είναι ανοιχτή στην κριτική από τους ασθενείς. Έτσι, θα καταφέρει να ξεχωρίσει από τον σκληρό ανταγωνισμό της εποχής.

Ποια είναι όμως τα οφέλη που πρέπει να γνωρίζει και να αναμένει ένας πάροχος υγείας από τη διαδικτυακή παρουσία του;

  1. Αυξημένη αφοσίωση των ασθενών: Οι ασθενείς εμπιστεύονται περισσότερο παρόχους υγείας που έχουν μια κατανοητή, καλά σχεδιασμένη παρουσία μέσα από την ιστοσελίδα τους και τα κανάλια τους στα social media
  2. Προσέλκυση νέων ασθενών: Εφόσον ο πάροχος υγείας φροντίζει η ιστοσελίδα του να ανεβαίνει στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης που εμφανίζονται μετά από αναζητήσεις συγκεκριμένων λέξεων κλειδιά (keywords) αυτό σημαίνει ότι θα είναι από τις πρώτες επιλογές για τον χρήστη που έχει πληκτρολογήσει τα σχετικά keywords, αυξάνοντας τις πιθανότητες να τον επιλέξει.
  3. Δημιουργία αναγνωρισιμότητας: Ένας πάροχος υγείας μπορεί να καθιερώσει τον εαυτό του ως πρωτοπόρο του τομέα του στην αντίληψη των χρηστών, αρκεί να μοιράζεται συχνά χρήσιμες και χρηστικές πληροφορίες στην ιστοσελίδα του, στα social media και σε άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες
  4. Επιτήρηση και διαχείριση της αναγνωρισιμότητας: Κάθε πάροχος υγείας μπορεί να παρακολουθεί πώς εξελίσσεται η διαδικτυακή φήμη του και οφείλει να διαχειρίζεται κάθε αρνητική κριτική που λαμβάνει. Έπειτα, προβαίνοντας στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις μπορεί να διατηρήσει τη θετική εικόνα του και να οικοδομήσει σχέσεις εμπιστοσύνης με το κοινό.

Παρ’ όλα αυτά συναντούμε ακόμα παρόχους υγείας που αντιμετωπίζουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο σαν «αγγαρεία». Μόλις το 30% των επαγγελματιών υγείας αξιοποιεί στρατηγικά και αποτελεσματικά το διαδίκτυο.

Γιατροί χωρίς TikTok…

Μπορεί ένας γιατρός ή ένας πάροχος υπηρεσιών υγείας να έχει παρουσία στο TikTok; Φυσικά! Δημιουργώντας επαγγελματικό λογαριασμό σε αυτό το κανάλι μπορείς να μεταδώσεις πληροφορίες, πρωτίστως στο νεανικό κοινό, για ζητήματα που είναι ή θεωρούνται περίπλοκα, όπως ακριβώς είναι η υγεία και τα φάρμακα.

Ταυτόχρονα βέβαια δεν αρκεί να έρθεις σε επαφή με το κοινό, αλλά να εκπέμπεις το μήνυμά σου στο κατάλληλο ύφος και με τον κατάλληλο τρόπο. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι τα βίντεο στο TikTok πρέπει να έχουν ανάλαφρο χαρακτήρα όσο σημαντικό μήνυμα και αν θέλουν να περάσουν. Ακόμη και αν το μήνυμα που θέλεις να περάσεις αφορά, για παράδειγμα, την αξία της πρόληψης, την παχυσαρκία ή τη διακοπή του καπνίσματος καλό είναι να παρουσιάσεις ένα βίντεο με έξυπνο και όσο το δυνατόν πιο «εύπεπτο» τρόπο.

Ο αλγόριθμος του TikTok προσαρμόζεται στις συνήθειες και στις προτιμήσεις του χρήστη, αλλά παρέχει και το πλεονέκτημα της οργανικής προσέγγισης, η οποία τείνει να εξαφανιστεί σήμερα στα υπόλοιπα social media, αρκεί ο χρήστης να δημοσιεύει native περιεχόμενο.

Ο μοναδικός χαρακτήρας του TikTok δίνει την ευκαιρία πρόσβασης σε ένα κοινό που με άλλους όρους ο πάροχος υγείας δεν θα μπορούσε να το προσεγγίσει.

Γιατροί χωρίς Facebook

Με τουλάχιστον 2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες γίνεται εύκολα κατανοητό ότι το Facebook είναι ένα ψηφιακό κανάλι από το οποίο δεν νοείται να απουσιάζει κανένας γιατρός και γενικότερα πάροχος υγείας.

Δυστυχώς όμως σήμερα υπάρχουν πολλοί πάροχοι υγείας που ακόμη και εάν διατηρούν μια σελίδα στο Facebook εντούτοις αρκούνται στις οργανικές αναρτήσεις, αναμένοντας να αναπτυχθούν από τα οργανικά αποτελέσματα τα οποία όμως θα φτάσουν μόλις στο 5% – 8% των ακολούθων της σελίδας. Αυτό συμβαίνει διότι η πλατφόρμα έχει αλλάξει τον αλγόριθμο της και προωθεί τις χορηγούμενες αναρτήσεις.

Κάθε πάροχος υγείας οφείλει λοιπόν να επενδύσει στις χορηγούμενες αναρτήσεις  του Facebook διότι οι δυνητικοί πελάτες του επηρεάζονται, σε ποσοστό 60%, από τα social media για να αποφασίσουν ποιον γιατρό ή πάροχο υγείας θα επιλέξουν.

Αυτό προϋποθέτει βέβαια να έχετε ουσιαστικό περιεχόμενο δίνοντας τις πληροφορίες που αναζητούν οι ασθενείς.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο του Facebook είναι η δυνατότητα που έχει κάθε πάροχος υγείας να στοχεύσει με μεγάλη ακρίβεια το κοινό που επιθυμεί, ώστε να είναι σίγουρος ότι το μήνυμά του θα φτάσει σε άτομα που ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες του.

Παράλληλα, η διαφημιστική πλατφόρμα της Meta προσφέρει χαμηλότερες χρεώσεις συγκριτικά με άλλα social media.

Γιατροί χωρίς Instagram

Το Instagram υπολογίζεται ότι το 2024 θα αυξήσει κατά 50 εκατομμύρια τους χρήστες του για να φτάσει το 1,4 δισεκατομμύριο. Σήμερα το 15% των χρηστών, δηλαδή περίπου 131 εκατομμύρια άνθρωποι, ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 35-44 ετών.

Το συγκεκριμένο κανάλι είναι ό,τι πιο κοντά στο TikTok αναφορικά με τα χαρακτηριστικά του καθώς οι αναρτήσεις χαρακτηρίζονται από δημιουργικότητα, διασκεδαστικό χαρακτήρα και συντομία.

Ως γιατροί και πάροχοι υγείας μπορείτε να εκμεταλλευτείτε το Instagram για να παρέχετε αξιόπιστες πληροφορίες υγείας και να εκπαιδεύσετε το γενικό κοινό σε σημαντικά θέματα υγείας. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να περιμένετε το περιεχόμενό σας να έχει μεγάλη απήχηση μόνο μέσα από τα οργανικά αποτελέσματα. Για αυτό πρέπει να επενδύσετε στις διαφημίσεις μέσω Instagram. Καθώς το Instagram ανήκει στο Facebook θα έχετε τα ίδια πλεονεκτήματα στις διαφημίσεις σας, δηλαδή θα μπορείτε να επιλέγετε με μεγάλη ακρίβεια το κοινό στο οποίο θα απευθύνετε το μήνυμά σας, βάζοντας φίλτρα τοποθεσίας, ηλικιών, ενδιαφερόντων και πολλά άλλα. Ταυτόχρονα, το Instagram Ads είναι πολύ πιο οικονομικό σε σχέση με άλλα social media.

Γιατροί χωρίς YouTube

Το YouTube έχει καταστεί πλέον η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στο διαδίκτυο μετά τη Google στην οποία άλλωστε ανήκει. Στο YouTube υπάρχουν 2 δισεκατομμύρια συνδεδεμένοι χρήστες κάθε μήνα και η πλατφόρμα μεταδίδει καθημερινά βίντεο συνολικής διάρκειας 1 δισεκατομμυρίου ωρών.

Παρά αυτά τα αδιανόητα στατιστικά, δεν είναι πολλοί οι πάροχοι υγείας που τη χρησιμοποιούν για να μεταδώσουν τα μηνύματά τους, ενώ υπάρχουν 2 βασικοί τρόποι για να γίνει αυτό:

  1. Να φτιάξετε το δικό σας κανάλι στο YouTube
  2. Να προωθείτε βίντεο που ήδη κυκλοφορούν στην πλατφόρμα και σχετίζονται με το δικό σας αντικείμενο

Πολλοί ασθενείς είναι «περίεργοι» να δουν ποιες ιατρικές πρακτικές εφαρμόζει ένας πάροχος υγείας που παρακολουθούν σε άλλες πλατφόρμες και να διαπιστώσουν αν είναι εξειδικευμένοι και προσιτοί.

Το κανάλι σας στο YouTube μπορεί να προσελκύσει εν δυνάμει πελάτες οι οποίοι αναζητούν θεραπείες για συγκεκριμένες παθήσεις. Δημοσιεύοντας βίντεο με εσάς εν δράσει, αυξάνετε παράλληλα τη φήμη σας ως ειδικού σε ένα συγκεκριμένο πεδίο.

Τα τρία βασικά πλεονεκτήματα που θα σας δώσει η σωστή παρουσία σας στο YouTube είναι:

  1. Καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης της Google καθώς θα χρησιμοποιείτε τους σωστούς όρους και τις σωστές λέξεις κλειδιά
  2. Η πλατφόρμα έχει απήχηση σε περισσότερα άτομα ηλικίας 18-49 ετών σε σχέση με την τηλεόραση, οπότε μπορείτε να προσελκύσετε μεγάλο κοινό
  3. Το κανάλι σας είναι το κατάλληλο μέρος για να κατευθύνετε τους ασθενείς εκεί που επιθυμείτε και να απαντήσετε σε απορίες τους για τις υπηρεσίες που παρέχετε και τελικά να αυξήσετε την αξιοπιστία σας και να χτίσετε εμπιστοσύνη.

Γιατροί χωρίς LinkedIn…

Χρησιμοποιώντας τα διαθέσιμα εργαλεία και δεδομένων των στατιστικών που αποτυπώνουν τη σημαντική παρουσία παρόχων υγείας, είναι σίγουρο ότι το LinkedIn μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη στόχευση κοινού και στην άμεση σύνδεση μαζί του (authority building).

Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στις ΗΠΑ ο αριθμός των παρόχων υγείας που είναι παρόντες στο LinkedIn αγγίζει τα 8 εκατομμύρια και μάλιστα με αυξανόμενες τάσεις. Πιο συγκεκριμένα μέσα σε έναν μόνο χρόνο, από το 2021 μέχρι το 2022, ο αριθμός των χρηστών για τα εξής επαγγέλματα υγείας έχει αυξηθεί με συγκεκριμένα ποσοστά:

  • Γιατροί: 21%
  • Φαρμακοποιοί: 11%
  • Επαγγελματίες Ψυχικής Υγείας: 28%

Αυτά τα αυξημένα ποσοστά έχουν οδηγήσει σε αύξηση και τη δραστηριότητα γύρω από θέματα υγείας μέσα στο LinkedIn. Ειδικότερα, στο ίδιο διάστημα παρατηρήθηκαν οι εξής αυξητικές τάσεις:

  1. Αναρτήσεις για θέματα υγείας: 56%
  2. Στο engagement σε αναρτήσεις που άπτονται ζητημάτων υγείας: 41%
  3. Στα impressions από τις διαφημίσεις που σχετίζονται με παροχές υγείας: 34%
  4. Στα events που διοργάνωσαν πάροχοι υγείας στην πλατφόρμα: 31%.

Όλα τα παραπάνω στοιχεία καταδεικνύουν ότι έχει διογκωθεί η διασυνδεσιμότητα των ιατρικών παρόχων, ενώ ειδικά από την περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού το LinkedIn ολοένα και περισσότεροι πάροχοι περνούν περισσότερο χρόνο στο κανάλι είτε μέσω υπολογιστή είτε μέσω της εφαρμογής στο κινητό τους.

Γιατροί χωρίς… Health Marketing

Για να έχει αποτέλεσμα η προβολή σας στο διαδίκτυο και ειδικά στα social media, χρειάζεται να γνωρίζετε ποια κανάλια ταιριάζουν στο δικό σας προφίλ και βέβαια πώς να εκμεταλλευθείτε τα μοναδικά χαρακτηριστικά τους.

Ο ενδεδειγμένος τρόπος για να πετύχετε τους στόχους σας «ξεκλειδώνοντας» νέα κοινά και τελικά προσελκύοντας νέους πελάτες είναι να απευθυνθείτε σε ένα εξειδικευμένο και έμπειρο marketing agency.

Αυτό ακριβώς είναι η Health Marketing: μια εταιρεία πρωτοπόρος στον χώρο του ιατρικού μάρκετινγκ η οποία χάρη στα εξειδικευμένα μέλη της ομάδας της σχεδιάζει και υλοποιεί για εσάς τη στρατηγική που θα σας οδηγήσει στην απόλυτη επιτυχία.