10+1 tips για αποτελεσματικό YouTube SEO για το 2022

Ξέρατε πως περισσότεροι από 1 δισεκατομμύριο μοναδικοί χρήστες επισκέπτονται κάθε μήνα το YouTube, τη δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο μετά τη Google και πως οκτώ από τα 10 αποτελέσματα αναζήτησης βίντεο προέρχονται από την εν λόγω πλατφόρμα, όπου 500 ώρες βίντεο ανεβαίνουν από τους χρήστες της κάθε λεπτό; Αν δεν έχετε λοιπόν επικεντρωθεί ακόμα στο YouTube SEO, όλα τα παραπάνω πρέπει να σας πείσουν πως χάνετε μια τεράστια ευκαιρία να αναπτύξετε την επιχείρησή σας online.

Καθώς το YouTube ανήκει στη Google, οι δύο εταιρείες διαμοιράζονται αυτομάτως δεδομένα. Μάλιστα, σημαντικό πλεονέκτημα για τη μεταφόρτωση βίντεο στο YouTube αποτελεί η άμεση ανίχνευσή τους από τη βάση δεδομένων της Google, έχοντας πρότινος ο χρήστης εφαρμόσει βασικές αρχές «παραδοσιακού» SEO. Το καλά βελτιστοποιημένο περιεχόμενο τροφοδοτεί στις μηχανές αναζήτησης τα απαραίτητα δεδομένα, για να εντοπίσουν και να αξιολογήσουν το βίντεό σας στο YouTube, το οποίο όμως δεν μπορεί να γίνει «viral», αν η Google δεν κατανοεί σωστά τη θεματολογία του. Από τη στιγμή που τα Search Engine Bots δεν μπορούν να παρακολουθήσουν βίντεο, βασίζονται στα συνοδευτικά δεδομένα κειμένου, προκειμένου να τα αξιολογήσουν και να τα διανείμουν στους χρήστες τους αποτελεσματικά.

H Health Marketing, διαθέτοντας το know how και πλούσια εμπειρία στην παραγωγή και προώθηση βίντεο, σας δίνει 10+1 tips για να βελτιώσετε το YouTube SEO των video σας και κατ’ επέκταση τον αριθμό των προβολών σας, τον χρόνο παρακολούθησης και την αλληλεπίδραση των χρηστών, ώστε να μην χαθεί το περιεχόμενό σας στον κυκεώνα της πλατφόρμας:

  1. Δημιουργήστε μια μακροπρόθεσμη στρατηγική μάρκετινγκ γύρω από τα βίντεο σας στο YouTube.
  2. Εντοπίστε τα κατάλληλα Keywords.
  3. Δημιουργήστε ενδιαφέροντα και ποιοτικά βίντεο.
  4. Γράψτε έναν τίτλο, περιγραφή και ετικέτες βασισμένα στη λέξη-κλειδί σας.
  5. Αναφέρετε τη λέξη-κλειδί μέσα στο Video (voice over και κείμενο ομιλητών).
  6.  Αναλύστε τις λέξεις κλειδιά των ανταγωνιστών.
  7. Χρησιμοποιήστε Custom Thumbnail.
  8. Κάντε χρήση υποτίτλων σε άλλες γλώσσες.
  9. Αυξήστε τον χρόνο παρακολούθησης των βίντεό σας.
  10. Βελτιώστε τα στατιστικά των video σας.
  11. Σχολιάστε άλλα βίντεο με εύστοχο τρόπο.

Αναλυτικά:

  1. Δημιουργήστε μια μακροπρόθεσμη στρατηγική μάρκετινγκ γύρω από τα βίντεο σας στο YouTube.

 Φροντίστε να αναπτύξετε μια μακροπρόθεσμη στρατηγική για τα YouTube videos. Τα αποτελέσματα στην πλατφόρμα αυτή δεν επιτυγχάνονται από τη μια στιγμή στην άλλη. Χρειάζεται χρόνος για καλύτερη κατάταξη και αξιολόγηση στο YouTube. Οπότε είναι καλύτερο να επικεντρωθείτε σε ενός έτους στρατηγική, εφαρμόζοντας μια συνεπή και τακτική πολιτική αναρτήσεων (μία φορά την εβδομάδα ή δύο τον μήνα), αν θέλετε να πετύχετε καλύτερα αποτελέσματα στο YouTube. Η επιτυχία στο YouTube χτίζεται σταδιακά και με υπομονή. 

  1. Εντοπίστε τα κατάλληλα Keywords.

Στο YouTube SEO, όπως και στο «παραδοσιακό» SEO, πρέπει να γίνεται έρευνα για τα keywords (λέξεις-κλειδιά) που θα χρησιμοποιήσετε και θα βοηθήσουν τη μηχανή αναζήτησης του YouTube να προβάλει το περιεχόμενό σας. Η έρευνα keyword είναι μια πρακτική που χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες SEO, για να εντοπίσουν και να ερευνήσουν εναλλακτικούς όρους που οι χρήστες εισάγουν στις μηχανές αναζήτησης όσο αναζητούν ένα σχετικό με το δικό σας θέμα. Στη διάθεσή σας για να πάρετε ιδέες για keywords  βρίσκονται πολλά δωρεάν εργαλεία, όπως το Google Keyword Planner, το Google Trends, η μηχανή αναζήτησης του YouTube αλλά και της Google.

  1. Δημιουργήστε ενδιαφέροντα και ποιοτικά βίντεο.

Τα ενδιαφέροντα και ποιοτικά βίντεο είναι το βασικό σας εργαλείο. Βασικός σας στόχος είναι να φτιάξετε το καλύτερο δυνατό βίντεο στο αντικείμενό σας, ώστε να επιτευχθεί η αύξηση του χρόνου προβολής του, δεδομένο που αποτελεί από μόνο του βασικό κριτήριο για το YouTube, ώστε να εμφανίζει το περιεχόμενο σας ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης. Το βίντεο θα πρέπει να είναι άρτιο τεχνικά (καλή εικόνα σε υψηλή ανάλυση και καθαρός ήχος) και να δίνει απάντηση στον θεατή σχετικά με το ερώτημά του. Ένα ποιοτικό βίντεο θα πάρει πολλά likes, σχόλια και shares στα Social Media, τα οποία με τη σειρά τους θα αυξήσουν ακόμα περισσότερο τις προβολές του.

Bεβαιωθείτε πως έχετε ενεργά τα σχόλια των θεατών, οι οποίοι μπορεί να κάνουν ερωτήσεις πάνω στο θέμα σας. Αυτό θα αυξήσει την αλληλεπίδραση, άρα και την κατάταξη στη YouTube Search Engine.

  1. Γράψτε τίτλο, περιγραφή και ετικέτες βασισμένες στη λέξη-κλειδί σας.

 Οι λέξεις-κλειδιά και οι φράσεις λέξεις-κλειδιά πρέπει να αντιστοιχούν με ακρίβεια σε ό,τι περιγράφει το βίντεο και στις λέξεις και τις φράσεις που εισάγουν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης, για να βρουν περιεχόμενο αντίστοιχο με το δικό σας. Προσπαθήστε να βρείτε Long Tail Keywords, τα οποία είναι πιο συγκεκριμένα και κοντά στο θέμα σας. Αφού έχετε ονομάσει και ανεβάσει το αρχείο στο YouTube, θα πρέπει να συμπληρώσετε τον τίτλο του βίντεο, την περιγραφή και τις ετικέτες (tags).

Στο πεδίο του τίτλου υπάρχουν διαθέσιμοι 100 χαρακτήρες, κάτι που σημαίνει ότι οι πιο σημαντικές πληροφορίες θα πρέπει να βρίσκονται στην αρχή του τίτλου. Χρησιμοποιήστε τίτλους με σκοπό να ενθαρρύνετε clicks χρηστών όπως: “πώς να”, “συμβουλές”, “tips” ή αριθμημένες λίστες.

Στο πεδίο της περιγραφής έχετε διαθέσιμους 5000 χαρακτήρες. Σε αυτούς θα πρέπει να συμπεριλάβετε τη λέξη-κλειδί σας, ενώ αν θέλετε να προωθήσετε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, σημαντικό είναι να υπάρχει call to action με Link που θα προτρέπει τους χρήστες να «κλικάρουν», για να μεταφερθούν στην ιστοσελίδα σας. Αν δεν χρησιμοποιήσετε στο link σας το πρόθεμα http://, δεν θα είναι clickable.

Στο πεδίο των ετικετών είναι διαθέσιμοι 120 χαρακτήρες. Χρησιμοποιήστε διπλά εισαγωγικά (“) για να συμπεριλάβετε φράσεις, ώστε το βίντεο σας να αντιστοιχεί ακριβώς σε μια φράση λέξη-κλειδί που είναι long-tail. Για παράδειγμα: αντί να προσθέσετε ετικέτες όπως “συμβουλές” και “YouTube SEO”, καλύτερα χρησιμοποιήστε το “Συμβουλές για αποτελεσματικό Youtube SEO”.

  1. Αναφέρετε τη λέξη-κλειδί μέσα στο Video (voice over και κείμενο ομιλητών)

Ο αλγόριθμος του YouTube μετατρέπει το voice over του βίντεο σε κείμενο στους υποτίτλους σας και στο transcript, για να κατατάξει και να παρουσιάσει το βίντεό σας σε σχετικές αναζητήσεις. Μάλιστα, μπορείτε να ανεβάσετε τους δικούς σας υποτίτλους και transcript για να αποφύγετε την λειτουργία αυτόματης δημιουργίας υποτίτλων από το YouTube.

  1. Αναλύστε τις λέξεις κλειδιά του ανταγωνισμού

Ο ανταγωνισμός είναι κάτι που πρέπει να παρακολουθείτε συνεχώς. Ανακαλύψτε τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές σας, για να αυξήσουν την επισκεψιμότητα στο κανάλι τους. Χρήσιμες πληροφορίες γι’ αυτούς μπορείτε να αντλήσετε από προγράμματα/υπηρεσίες που συνήθως είναι δωρεάν και πολλές φορές έχουν τη μορφή κάποιου extension του Browser που χρησιμοποιείτε για ακόμα ευκολότερη και γρήγορη χρήση. Στη Health Marketing προτείνουμε τα: 

-TubeBuddy (freemium chrome extension)

 -vidIQ (freemium chrome extension)

 -Ahrefs Keyword Explorer (youtube keyword tool)

 Google Trends.

  1. Χρησιμοποιήστε Custom Thumbnail

Αν θέλετε να αυξήσετε σημαντικά το CTR (click-through-rate) στα βίντεό σας, αγνοήστε τα προτεινόμενα από το YouTube thumbnails, καθώς ανεβάζετε το βίντεό σας και δημιουργήστε ένα δικό σας. Ιδανικά χρησιμοποιήστε μια εικόνα που να αποτελεί εξαιρετική οπτική αναπαράσταση της λέξης-κλειδιού σας. Αυτό θα αυξήσει την παρουσία και κατάταξή σας στα αποτελέσματα αναζήτησης.

  1. Χρήση υποτίτλων σε άλλες γλώσσες

Μια συμβουλή μας που θα σας ανταμείψει, αν και απαιτεί πολύ χρόνο ως διαδικασία, είναι η χρήση υποτίτλων σε άλλες γλώσσες. Το YouTube «ψάχνει» το κείμενο στους υποτίτλους και το transcript, προκειμένου να κατατάξει ένα βίντεο στις μηχανές αναζήτησης. Ως Έλληνας χρήστης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτή την λειτουργία, για να μεταφράσετε ένα βίντεο σε άλλες γλώσσες, ώστε να διευρύνετε το κοινό σας ή αν θέλετε να προωθήσετε μια υπηρεσία ή ένα προϊόν σας σε συγκεκριμένες χώρες. 

  1. Αυξήστε τον χρόνο παρακολούθησης των βίντεό σας

Ο χρόνος παρακολούθησης ενός βίντεο είναι πολύ σημαντικός παράγοντας αξιολόγησης και κατάταξης στο YouTube. Όσο πιο πολύ χρόνο δαπανά το κοινό σας… καταναλώνοντας το περιεχόμενό σας, τόσο το καλύτερο είναι για το SEO των βίντεό σας στο YouTube. Αν καταφέρετε να αυξήσετε αυτόν τον χρόνο, το YouTube είναι πιθανότερο να προωθήσει το κανάλι σας μέσω των αναζητήσεων και των προτεινόμενων videos. Γι’ αυτό κάντε την εισαγωγή σας πολύ ελκυστική. Τα πρώτα 10 με 15 δευτερόλεπτα των βίντεό σας πρέπει να γοητεύσουν το κοινό. Φτιάξε επίσης βίντεο που διαρκούν περισσότερο. Τα βίντεο άνω των 15 λεπτών φαίνεται πως αποδίδουν καλύτερα από μικρότερα σε χρόνο. Βρείτε τι λειτουργεί για σας και επαναλάβετέ το. Καταγράψτε ποια είναι τα top performing βίντεό σας και δημιουργήστε παρόμοιου τύπου, αφού έχετε διαπιστώσει την ελκυστικότητά τους στο κοινό. 

  1. Βελτιώστε τα στατιστικά των video σας

Τα πιο σημαντικά στατιστικά των video που παίζουν καταλυτικό ρόλο στη βελτιστοποίηση των videos στο YouTube είναι: ο αριθμός των δευτερολέπτων που δαπανώνται στην παρακολούθηση, ο αριθμός των σχολίων που δέχονται τα βίντεό σας, ο αριθμός των likes που λαμβάνουν, ο αριθμός των shares στα social media, ο αριθμός των φορών που το βίντεό σας ενσωματώνεται σε άλλα sites, αλλά και ο αριθμός των ανθρώπων που γίνονται συνδρομητές από ένα συγκεκριμένο βίντεο.

Πώς λοιπόν βελτιώνονται τα video metrics; Κάντε τα βίντεο ελκυστικά, μεγαλύτερα και ρωτήστε ερωτήσεις στο τέλος, ενώ ζητήστε από τους χρήστες και τους συνδρομητές να κάνουν σχόλια. Αν το περιεχόμενο το βίντεο είναι το καλύτερο, θα πάρετε και περισσότερα likes. Παράλληλα, συγχρονίστε τον YouTube λογαριασμό σας με τους λογαριασμούς σας στα social media, όπως το Facebook και το twitter. Έτσι κάθε φορά που θα αναρτάτε ένα βίντεο στο κανάλι στο YouTube θα δημοσιεύεται και στους άλλους λογαριασμούς, πετυχαίνοντας μεγαλύτερη διείσδυση.

  1. Σχολιάστε άλλα βίντεο με εύστοχο τρόπο

Αν έχετε μόλις ξεκινήσει τη δημιουργία δικών σας βίντεο, ένα απλό YouTube SEO tip για να προσελκύσετε περισσότερη προσοχή στο κανάλι σας είναι να κάνετε εύστοχα σχόλια σε άλλα βίντεο. Βρείτε τα πιο δημοφιλή και αφήστε από κάτω έξυπνα και ευρηματικά σχόλια. Με τον τρόπο αυτό θα εξασφαλίσετε μια πρώτη αντίδραση στο δικό σας κανάλι.

Μην αμελείτε το YouTube SEO σας. Με τη σωστή χρήση του θα δείτε νέους δρόμους να ανοίγονται για την προβολή σας.