Ιατρικό Marketing: 10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για το 2022

Ο «ωκεανός» ιατρικών πληροφοριών του διαδικτύου δίνει στις μέρες μας απεριόριστες επιλογές στους ασθενείς, που όλο και συχνότερα περνούν το διαδικτυακό κατώφλι των παρόχων υγείας προτού περάσουν το πραγματικό.  Γι΄ αυτό και περισσότερο από ποτέ οι πάροχοι υγείας πρέπει να έχουν ένα οργανωμένο σχέδιο ιατρικού μάρκετινγκ με έμφαση στα ψηφιακά εργαλεία, ώστε να αντιμετωπίσουν τις νέες προκλήσεις και να μπορέσουν να προσελκύσουν νέους ασθενείς, αλλά και να διατηρήσουν τους υφιστάμενους.

Με το 2022 προ των πυλών, ετοιμάστε τη λίστα σας με τις 10 κινήσεις-κλειδιά που θα σας βοηθήσουν να πάτε το ιατρείο ή την κλινική σας και γενικά τις υπηρεσίες σας πολλά βήματα πιο πέρα.

1.Βρείτε τι σας διαφοροποιεί: Μπορεί να θεωρείτε ότι προσφέρετε τις καλύτερες υπηρεσίες και ξεχωρίζετε από τους υπόλοιπους του κλάδου σας, όμως οι ασθενείς δεν μπορούν πάντα να καταλάβουν τη διαφορά. Γι΄αυτό και πρέπει να επικεντρωθείτε σε αυτό που σας κάνει μοναδικούς, από μια εξειδίκευση ή το επιστημονικό σας προσωπικό μέχρι τον σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό ή ενδεχομένως έναν συνδυασμό τους, ώστε να χτίσετε το brand σας με συνέπεια και συνέχεια.

2.Δημιουργήστε μια responsive ιστοσελίδα: Η ιστοσελίδα σας  θα πρέπει να προσαρμόζεται αυτόματα στο μέγεθος της εκάστοτε οθόνης του χρήστη, ώστε η εμπειρία του ασθενή να είναι η ίδια είτε σας προσεγγίζει μέσω υπολογιστή είτε μέσω τάμπλετ είτε μέσω κινητού τηλεφώνου. Άλλωστε, η Google ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την εμπειρία του χρήστη και δίνει προτεραιότητα σε όσους έχουν μια ιστοσελίδα optimized για τις οθόνες των κινητών.

 3.Αξιολόγησε την online εμπειρία του ασθενή: Η ιστοσελίδα ενός παρόχου υγείας είναι η βιτρίνα του ή καλύτερα η πόρτα που θα ανοίξει για να υποδεχθεί τον ασθενή. Είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι ασθενείς, κι αν δεν είναι εύχρηστη, μπορεί και να τους αποτρέψει από το να την επισκεφτούν ξανά.  Η εμπειρία του χρήστη είναι ιδιαίτερα σημαντική για τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας, συχνά όμως δίνεται προτεραιότητα στο να φαίνεται η ιστοσελίδα ωραία εις βάρος της εύκολης και αποτελεσματικής της χρήσης.

 4.Πετύχετε καλύτερο SEO για τους εν δυνάμει ασθενείς σας: Η βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων αναζήτησης στο διαδίκτυο είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για να βρεθεί ένας πάροχος υγείας ψηλά στις αναζητήσεις των μηχανών αναζήτησης. Ένα μεγάλο μέρος του SEO αφορά τη χρήση των κατάλληλων και καλύτερων φράσεων και keywords, ώστε η Google να καταλάβει, να αναγνωρίσει το website ενός παρόχου υγείας και να σιγουρευτεί ότι έχει τη σωστή κατάταξη.

 5.Αναπτύξετε το κομμάτι του περιεχομένου: Το περιεχόμενο αυξάνει την κίνηση στην ιστοσελίδα σας, ενισχύει την οργανική αναζήτηση και βελτιώνει την αναγνωρισιμότητα του brand σας. Ένα blog στην ιστοσελίδα σας μπορεί να είναι υπεύθυνο για το 50% της οργανικής της κίνησης.

 6.Χρησιμοποιήστε τα social media σωστά: Η συνεισφορά των οργανικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) είναι σημαντική για τους παρόχους υγείας.  Πολλοί όμως φτάνουν να εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από αυτά, εξαντλώντας στην ανάπτυξή τους ένα μεγάλο κομμάτι των στρατηγικών τους γύρω από το ιατρικό μάρκετινγκ.  Αν και συνεισφέρουν στο χτίσιμο ενός αξιόπιστου brand, αλλά και στην καθημερινή και real time ενημέρωση των ασθενών, δεν πρέπει να είναι η μόνη στρατηγική. Οι χορηγούμενες διαφημίσεις στα social media είναι καλύτερος τρόπος για να αποκτήσετε πρόσβαση σε ανθρώπους που θα ενδιαφέρονταν πιθανότατα για τις υπηρεσίες σας.

 7.Ζητήστε κριτικές από τους ασθενείς: Εντάξτε ένα σύστημα αυτόματων κριτικών στην ιστοσελίδα σας, ώστε να δώσετε τη δυνατότητα στους ασθενείς σας να σας αξιολογήσουν, λαμβάνοντας το απαραίτητο feedback για να βελτιωθείτε περαιτέρω ή να αλλάξετε κάτι που τους έχει ενοχλήσει. Έτσι, μπορείτε να αξιοποιήσετε τις καλές κριτικές ως εργαλείο μάρκετινγκ, τις δε κακές για να αλλάξετε σημεία που δεν ικανοποιούν τους ασθενείς.

8.Μην αγνοείτε τα παραδοσιακά media στο μάρκετινγκ σας: Πολλοί πάροχοι διστάζουν να επενδύσουν στις παραδοσιακές πηγές διαφημίσεων, όπως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, οι διαφημιστικές πινακίδες και οι εφημερίδες, καθώς η επένδυση είναι μεγάλη. Με τη σωστή επιλογή, ανάλογα και με το target group που θέλετε να προσεγγίσετε, μπορείτε να πετύχετε θαύματα.

 9.Παρακολουθείτε ανά τακτά χρονικά διαστήματα την στρατηγική σας στο μάρκετινγκ: Μην αφήνετε τη στρατηγική σας στο μάρκετινγκ στην τύχη της. Αξιολογείστε τις αποδόσεις της, ώστε κάθε χρονιά να προσαρμόζετε τον προϋπολογισμό της σε εργαλεία που έχουν αποδώσει καλύτερα.

 10.Φροντίστε η υποδοχή σας (front desk) να είναι αντάξια των υπηρεσιών σας: Όσο κι αν το μάρκετινγκ σας είναι άριστο, αν ο άνθρωπος που απαντά στα τηλέφωνα δεν κάνει καλά τη δουλειά του, το όλο οικοδόμημα μπορεί να γκρεμιστεί σε μία στιγμή. Από μεγάλες αναμονές στο τηλέφωνο μέχρι λάθη στο κλείσιμο των ραντεβού είναι αρκετά για να αμαυρώσουν την εικόνα σας.

Έχοντας όλα αυτά κατά νου, μπορείτε να απευθυνθείτε στη Health Marketing, που θα σας βοηθήσει με την εμπειρία και τις ιδέες της να βελτιώσετε την επικοινωνία σας τόσο με τους δυνητικούς όσο και με τους υφιστάμενους ασθενείς σας.