Content Marketing, ο βασιλιάς και του Ιατρικού Digital Marketing

“Marketing is telling the world you’re a rock star.
Content Marketing is showing the world you are one.”

Content Marketing, ο βασιλιάς και του Ιατρικού Digital Marketing. Ή όπως έχει καθιερωθεί ως αγαπημένη φράση των επαγγελματιών του Digital Marketing, Content is the king! Κι όχι άδικα αφού το ποιοτικό περιεχόμενο αποτελεί απαραίτητο συστατικό μιας επιτυχημένης στρατηγικής Digital Marketing.

Λόγω της ραγδαίας αύξησης της διαδικτυακής «κατανάλωσης» περιεχομένου, οι digital marketers χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το content marketing (μάρκετινγκ περιεχομένου) για να καθιερώσουν το brand authority των πελατών τους και να επηρεάσουν τη λήψη αποφάσεων.

Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν καθημερινά το Διαδίκτυο, προκειμένου να διερευνήσουν τις επιλογές τους πριν κάνουν μια αγορά, είτε πρόκειται για κινητό τηλέφωνο, είτε για ασφαλιστήριο συμβόλαιο, είτε για απόκτηση σπιτιού.

Ο τομέας της υγειονομικής περίθαλψης δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτή την αναδυόμενη τάση, καθώς περίπου το 82% των χρηστών αναζητεί πλέον πληροφορίες υγείας μέσω διαδικτύου.

Η ανάγκη παροχής πληροφοριών για τη μετατροπή των καταναλωτών σε υφιστάμενους πλέον ασθενείς – και στη συνέχεια η διατήρησή τους μακροπρόθεσμα – αποτελεί πρωταρχικό στόχο για κάθε μονάδα υγειονομικής περίθαλψης, ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για μια μεγάλη κλινική ή για κάποιον ιδιώτη ιατρό.

Ένα ποιοτικό περιεχόμενο -που θα μεταφέρει τη σωστή πληροφορία με απλό και κατανοητό τρόπο- μπορεί να αποτελέσει μια πρώτη γνωριμία της υπηρεσίας σας με τους ασθενείς ή τις οικογένειές τους, ενώ ταυτόχρονα σας θέτει ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Π.χ Όταν στοχεύετε στην επίλυση προβλημάτων και απαντάτε σε κρίσιμες ερωτήσεις, με το περιεχόμενο που δημιουργείτε και διανέμετε, επιτυγχάνετε αυτόματα μεγαλύτερη αλληλεπίδραση και εμπιστοσύνη στον εν δυνάμει πελάτη σας.

To Content Marketing σε αριθμούς

  • 83% των οργανισμών υγειονομικής περίθαλψης (σύμφωνα με έρευνα του Healthcare Insight Magazine) επενδύει πλέον στο μάρκετινγκ περιεχομένου και ένα επιπλέον 14% πρόκειται να το εντάξει στην στρατηγική του μέσα στην ερχόμενη χρονιά.
  • 87% των παρόχων υγείας (σύμφωνα με την ίδια έρευνα) χρησιμοποιεί το facebook για να μοιραστεί το περιεχόμενο του και να αλληλοεπιδράσει με τους ασθενείς του, το 74% το YouTube και το 64% το twitter.
  • Έρευνα του SnapApp αναφέρει πως οι 2 πιο σημαντικές τακτικές Content Marketing είναι το Blogging (65%) και το Social Media Content (64%)
  • 68% των καταναλωτών περνούν χρόνο στο διαδίκτυο διαβάζοντας πληροφορίες για κάποιο brand που τους ενδιαφέρει.
  • 70% των καταναλωτών εμπιστεύεται τα άρθρα που έχει διαβάσει για μια εταιρεία σε σύγκριση με τις διαφημίσεις
  • 82% των καταναλωτών έχει θετικά συναισθήματα απέναντι σε μια εταιρεία που διαθέτει Custom (Branded) Content – (Προσαρμοσμένο στα ενδιαφέροντα του πελάτη περιεχόμενο. Χρησιμοποιείται κυρίως για να διατηρεί engaged τους υπάρχοντες πελάτες.)
  • 62% λιγότερο κοστίζει η δημιουργία και η υλοποίηση μιας Content Marketing στρατηγικής έναντι άλλων στρατηγικών παραδοσιακού Marketing που πιθανόν να εφαρμόζει ένας πάροχος Υγείας.
  • Μία σωστή στρατηγική Content Marketing μπορεί να τριπλασιάσει τα leads.

 

Best Tactics

Οι Digital Marketers στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης αναφέρουν ότι οι βασικές τακτικές content marketing που χρησιμοποιούν είναι το social media content, τα blog posts τα newsletters και τα videos.

Μια σωστή και ολοκληρωμένη στρατηγική Content Marketing πρέπει να περιλαμβάνει πολύτιμες πληροφορίες, σε διάφορες μορφές περιεχομένου (blog posts, infographic, videos, white papers κλπ), υλικό το οποίο θα μοιράζεται σωστά και στα κατάλληλα κανάλια αντίστοιχα (Facebook, Linkedin, YouTube, Website κλπ)

Αυτό βοηθά διάφορες ομάδες ασθενών να καταναλώνουν περιεχόμενο ενώ ταυτόχρονα βοηθά στο να αλληλοεπιδρούν και να εμπλέκονται με διαφορετικούς τρόπους φέρνοντας τα επιθυμητά αποτελέσματα

Η σπουδαιότητα του Content Marketing

Ποιοι είναι όμως οι πιο σημαντικοί λόγοι για τους οποίους το content marketing θα πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι μιας ιατρικής στρατηγικής Digital Marketing;

Η δημιουργία περιεχομένου για το ιατρικό blog σας, το website και τη γενικότερη online προβολή σας απαιτεί κάτι περισσότερο από ποσότητα. Απαιτεί ποιότητα, να εμπνέει αξιοπιστία, καθώς και να καταφέρει να κάνει το κοινό σας να αλληλοεπιδρά με το brand με απώτερο στόχο:

  • Δημιουργία Brand Authority – Η καθιέρωση του Brand Authority είναι ένα πολύτιμο πλεονέκτημα στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης, όπου η εμπιστοσύνη των ασθενών είναι ζωτικής σημασίας για την ίδια την ύπαρξη και την ανάπτυξη ενός ιατρικού Brand. Το μάρκετινγκ περιεχομένου έχει βοηθήσει τόσο στην καθιέρωση του Brand στο μυαλό του ασθενή αλλά και στην ανάπτυξη μιας σπουδαίας σχέσης εμπιστοσύνης μαζί του.
  • Προσέλκυση και διατήρηση του κοινού-στόχου (targeted audience) – Ο έντονος ανταγωνισμός στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης απαιτεί από τους παρόχους υγείας να επικεντρωθούν στις δυνάμεις τους, στα κυριότερα και πιο σημαντικά USP (Unique Selling Points) τους και να βελτιώνουν συνεχώς τα προϊόντα και τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους. Μέσω του Content Marketing ένας πάρχος Υγείας μπορεί να χτίσει ένα ισχυρό awareness που να αφορά την ιατρική του υπηρεσία.Μοιράζοντας στα κανάλια που χρησιμοποιεί περιεχόμενο ενημερωτικού χαρακτήρα, συμπεριλαμβανομένων των βίντεο και των infographic, μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον και να διατηρήσει το κοινό του «δεσμευμένο» με το brand.
  • Ενισχύει την εμπιστοσύνη του ασθενούς– Με περισσότερο από το 77% των ασθενών να χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης πριν από την κράτηση των ραντεβού τους, το Content Marketing δεν ήταν ποτέ πιο σημαντικό. Με το ποσοστό των ασθενών που αναζητά κάποια ιατρική πληροφορία στο διαδίκτυο να αυξάνεται κάθε χρόνο, κρίνεται αναγκαία η δημιουργία μιας ισχυρής content marketing στρατηγικής ώστε να προσεγγίσετε τους υποψήφιους ασθενείς σας και να επηρεάστε τη λήψη αποφάσεων μέσω πολύτιμων πληροφοριών και εκπαιδευτικού περιεχομένου.
  • Ενίσχυση της κατάταξης SEO και των βέλτιστων αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης – Σύμφωνα με το Think with Google, το 44% των ασθενών που αναζητούν σε κάποια μηχανή αναζήτησης πληροφορίες για κλινικές, νοσοκομεία και ιατρικές υπηρεσίες από το κινητό τους -αφού επισκεφθούν το site – κλείνουν την ίδια στιγμή online το ραντεβού τους. Δημιουργώντας λοιπόν ενημερωτικό περιεχόμενο γύρω από λέξεις-κλειδιά και δημοφιλείς φράσεις αναζήτησης, το ιατρικό blog σας αυξάνει την προβολή στις μηχανές αναζήτησης και προσελκύει περισσότερους επισκέπτες στον website σας. Το online περιεχόμενο είναι το κλειδί στη διαδικασία λήψης αποφάσεων καθώς είναι μεγάλος ο αριθμός ασθενών που ζητούν και αναζητούν συμβουλές από ιατρικά blogs. Με τον τρόπο αυτό λοιπόν και μέσω του Content Marketing το website σας καταφέρνει να κατατάσσεται υψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης για ποικίλα δημοφιλή ερωτήματα αναζήτησης.

Στη Health Marketing διαθέτουμε την απαραίτητη εμπειρία για να σας συμβουλέψουμε σωστά και ολοκληρωμένα στη δημιουργίαανάπτυξη και υλοποίηση μιας στρατηγικής Content Marketing. Στόχο μας αποτελεί να σας βοηθήσομε να ακολουθήσετε τις βέλτιστες πρακτικές για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις ενέργειες digital marketing και να μεγιστοποιήσετε την απόδοση της επένδυσής σας.