7 Συμβουλές για αποτελεσματικό YouTube SEO

Το YouTube είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο, μετά από τη Google, τη μητρική της εταιρεία. Οκτώ από τα 10 αποτελέσματα αναζήτησης βίντεο προέρχονται από το YouTube, μιας και η πλατφόρμα αναπτύσσεται συνεχώς με 500 ώρες βίντεο να ανεβαίνουν από τους χρήστες του κάθε λεπτό.

Το εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι πώς το περιεχόμενό σας θα είναι διαθέσιμο στην αναζήτηση του Youtube, χωρίς να χαθεί στην απέραντη «θάλασσα» βίντεο της πλατφόρμας.

Βέλτιστες πρακτικές αποτελούν η παραγωγή και δημοσίευση εντυπωσιακού και ενδιαφέροντος υλικού, αλλά και η εφαρμογή τεχνικών SEO ειδικά διαμορφωμένων για το YouTube.

Τι είναι το YouTube SEO;

Το YouTube ανήκει στη Google, με τις δύο εταιρείες να διαμοιράζονται αυτομάτως δεδομένα. Σημαντικό πλεονέκτημα για τη μεταφόρτωση βίντεο στο YouTube αποτελεί η άμεση ανίχνευσή τους από τη βάση δεδομένων της Google, έχοντας πρότινος ο χρήστης εφαρμόσει βασικές αρχές «παραδοσιακού» SEO.

Το καλά βελτιστοποιημένο περιεχόμενο «τροφοδοτεί» στις μηχανές αναζήτησης τα απαραίτητα δεδομένα για να εντοπίσουν και αξιολογήσουν το βίντεό σας στο YouTube, το οποίο όμως δεν μπορεί να γίνει «viral» αν η Google δεν κατανοεί σωστά τη θεματολογία του. Από τη στιγμή που τα Search Engine Bots δεν μπορούν να παρακολουθήσουν βίντεο, βασίζονται στα συνοδευτικά δεδομένα κειμένου, προκειμένου να τα αξιολογήσουν και να τα διανείμουν στους χρήστες τους αποτελεσματικά.

H Health Marketing διαθέτοντας πολυετή εμπειρία και τεχνογνωσία στην παραγωγή και προώθηση βίντεο, δίνει 7 συμβουλές για να βελτιώσετε το YouTube SEO των video σας και κατ’ επέκταση τον αριθμό των προβολών σας, τον χρόνο παρακολούθησης και την αλληλεπίδραση των χρηστών.

#1: Βρείτε τα κατάλληλα Keywords

Όπως στο «παραδοσιακό» SEO έτσι και στο YouTube SEO θα πρέπει να γίνει έρευνα για τα keywords (λέξεις-κλειδιά) που θα χρησιμοποιήσετε για να βοηθήσουν τη μηχανή αναζήτησης του YouTube να προβάλει το περιεχόμενό σας. Η έρευνα keyword είναι μια πρακτική που χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες SEO για να βρουν και να ερευνήσουν εναλλακτικούς όρους που οι χρήστες εισάγουν στις μηχανές αναζήτησης, ενώ αναζητούν ένα σχετικό με το δικό σας θέμα.

Για να πάρετε ιδέες για keywords (άρα και για ενδιαφέροντα θέματα) για το βίντεό σας μπορείτε να συμβουλευτείτε δωρεάν εργαλεία όπως το Google Keyword Planner, Google Trends, τη μηχανή αναζήτησης του YouTube αλλά και της Google.

 

youtube-search

 

Pro Tip: Μπορείτε να βρείτε επίσης ιδέες για keywords από το YouTube Search Report που βρίσκεται στα Analytics -> traffic Sources -> Youtube Search.

#2 Δημιουργήστε ένα ενδιαφέρον και ποιοτικό βίντεο

Αφού γίνει Keyword Research και έχετε καταλήξει στο θέμα σας, ήρθε η στιγμή να δημιουργήσετε το βίντεο αυτό καθαυτό. Σκοπός είναι να φτιάξετε το καλύτερο βίντεο στο αντικείμενό σας, με στόχο τον αυξημένο χρόνο προβολής του, δεδομένο που αποτελεί από μόνο του βασικό κριτήριο για το YouTube, ώστε να εμφανίζει το περιεχόμενο σας ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Το βίντεο θα πρέπει να είναι άρτιο τεχνικά (καλή εικόνα σε υψηλή ανάλυση και καθαρός ήχος) και να δίνει απάντηση στον θεατή σχετικά με το ερώτημά του. Ένα ποιοτικό βίντεο θα πάρει πολλά likes, σχόλια και shares στα Social Media, τα οποία με τη σειρά τους θα αυξήσουν ακόμα περισσότερο τις προβολές του.

Pro Tip: Bεβαιωθείτε πως έχετε ενεργά τα σχόλια των θεατών, οι οποίοι μπορεί να κάνουν ερωτήσεις πάνω στο θέμα σας. Αυτό θα αυξήσει την αλληλεπίδραση, άρα και την κατάταξη στη YouTube Search Engine.

#3 Γράψτε έναν τίτλο, περιγραφή και ετικέτες βασισμένα στη λέξη-κλειδί σας

Οι λέξεις-κλειδιά και οι φράσεις λέξεις-κλειδιά πρέπει να αντιστοιχούν με ακρίβεια α) σε ό,τι περιγράφει το βίντεο και β) με τις λέξεις και τις φράσεις που εισάγουν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης για να βρουν περιεχόμενο αντίστοιχο με το δικό σας.

Pro Tip: Προσπαθήστε να βρείτε «Long Tail» Keywords, τα οποία είναι πιο συγκεκριμένα και κοντά στο θέμα σας. Για παράδειγμα, το «αντιμετώπιση ραγάδων με χρήση Laser» θα ήταν μια καλύτερα στοχευμένη φράση, παρά η χρήση του «αντιμετώπιση ραγάδων».

Έστω ότι η λέξη κλειδί που θα χρησιμοποιήσετε είναι η «αντιμετώπιση ραγάδων με χρήση Laser», μετέπειτα βεβαιωθείτε πως έχετε ονομάσει το αρχείο σας με βάση αυτή. Στο δικό μας παράδειγμα το αρχείο βίντεο θα πρέπει να έχει την ακόλουθη ονομασία: «αντιμετώπιση_ραγάδων_με_χρήση_Laser.mp4».

Αφού έχουμε ονομάσει και ανεβάσει το αρχείο μας στο YouTube θα πρέπει να συμπληρώσουμε τον τίτλο του βίντεο, την περιγραφή και τις ετικέτες (tags).

Τίτλος: Υπάρχουν διαθέσιμοι 100 χαρακτήρες, κάτι που σημαίνει ότι οι πιο σημαντικές πληροφορίες θα πρέπει να βρίσκονται στην αρχή του τίτλου. Χρησιμοποιήστε τίτλους με σκοπό να ενθαρρύνετε clicks χρηστών όπως: «πώς να», «συμβουλές», «tips» ή αριθμημένες λίστες. Για παράδειγμα: «7 συμβουλές για αποτελεσματικό YouTube SEO

Περιγραφή: Εδώ έχετε διαθέσιμους 5000 χαρακτήρες. Επίσης θα πρέπει να συμπεριλάβετε τη λέξη κλειδί σας. Αν θέλετε να προωθήσετε ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, σημαντικό είναι να υπάρχει call to action με Link που θα προτρέπει τους χρήστες να «κλικάρουν» για να μεταφερθούν στην ιστοσελίδα σας.

Pro Tip: χρησιμοποιήστε στο link σας το πρόθεμα http://, διαφορετικά δε θα είναι clickable.

 

youtube-keywords

 

Ετικέτες: Διαθέσιμοι 120 χαρακτήρες. Χρησιμοποιήστε διπλά εισαγωγικά (“) για να συμπεριλάβετε φράσεις, ώστε το βίντεο σας να αντιστοιχεί ακριβώς σε μια φράση λέξη-κλειδί που είναι long-tail. Για παράδειγμα: αντί να προσθέσετε ετικέτες όπως «συμβουλές» και «YouTube SEO», καλύτερα χρησιμοποιήστε το «Συμβουλές για αποτελεσματικό Youtube SEO » ή το «Συμβουλές για Youtube SEO».

Pro Tip: Σκεφτείτε σαν χρήστης και προσθέστε ετικέτες κατά σειρά σπουδαιότητας.

#4 Αναφέρετε τη λέξη κλειδί μέσα στο Video (voice over και κείμενο ομιλητών)

Ο αλγόριθμος του YouTube μετατρέπει το voice over του βίντεο σε κείμενο στους υποτίτλους σας και στο transcript για να κατατάξει και να παρουσιάσει το βίντεό σας σε σχετικές αναζητήσεις.

Pro Tip: Ανεβάστε τους δικούς σας υποτίτλους και transcript για να αποφύγετε την λειτουργία αυτόματης δημιουργίας υποτίτλων από το YouTube.

#5 Αναλύστε τις λέξεις κλειδιά του ανταγωνισμού

Παρακολουθείστε του κορυφαίους ανταγωνιστές σας και ανακαλύψτε τις λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιούν για να αυξήσουν την επισκεψιμότητα στο κανάλι τους. Χρήσιμες πληροφορίες για τους ανταγωνιστές σας μπορείτε να αντλήσετε από προγράμματα/υπηρεσίες που συνήθως είναι δωρεάν και πολλές φορές έχουν τη μορφή κάποιου extension του Browser που χρησιμοποιείτε για ακόμα ευκολότερη και γρήγορη χρήση. Κάποια από τα καλύτερα προγράμματα που προτείνουμε στη Health Marketing είναι τα:

· TubeBuddy (freemium chrome extension)

· vidIQ (freemium chrome extension)

· Ahrefs Keyword Explorer (youtube keyword tool)

· Google Trends

#6 Χρησιμοποιήστε Custom Thumbnail

Θέλετε να αυξήσετε δραματικά το CTR (click-through-rate) στα βίντεο σας; Αγνοήστε τα προτεινόμενα thumbnails που σας προτείνει το YouTube, καθώς ανεβάζετε το βίντεό σας και δημιουργήστε ένα δικό σας. Ιδανικά χρησιμοποιήστε μια εικόνα που να αποτελεί εξαιρετική οπτική αναπαράσταση της λέξης-κλειδιού σας. Αυτό θα αυξήσει την παρουσία και κατάταξή σας στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Pro Tip: Χρησιμοποιήστε εικόνες υψηλής ποιότητας και υψηλής αντίθεσης με διάσταση 16:9. Τα κοντινά σε πρόσωπα έχουν υψηλότερο CTR!

#7 Χρήση υποτίτλων σε άλλες γλώσσες

Ίσως η πιο χρονοβόρα συμβουλή μας που σίγουρα όμως θα σας ανταμείψει. Όπως προαναφέραμε (tip #4), το YouTube «ψάχνει» το κείμενο στους υποτίτλους και το transcript, προκειμένου να κατατάξει ένα βίντεο στις μηχανές αναζήτησης. Ως Έλληνας χρήστης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτή την λειτουργία για να μεταφράσετε ένα βίντεο σε άλλες γλώσσες, ώστε να διευρύνετε το κοινό σας.

Pro Tip: Χρησιμοποιήστε τη λειτουργία των υποτίτλων εάν θέλετε να προωθήσετε μια υπηρεσία ή προϊόν σας σε συγκεκριμένες χώρες.