5+1 Συμβουλές για ένα σωστό brief

Ιατρικό Marketing: 5+1 Συμβουλές για ένα σωστό brief

 

Η εταιρεία, το agency ή ο άνθρωπος που έχει αναλάβει να στήσει το προφίλ σας, αλλά και τις διαφημιστικές εκστρατείες σας στα social media μπορεί να γίνει ο καλύτερος σύμμαχός σας. Η αποτελεσματικότητα των social media και η δυναμική του digital marketing μπορούν να έχουν εξαιρετικά αποτελέσματα για εσάς. Για να γίνει όμως σωστά, θα πρέπει να μπουν οι σωστές βάσεις. Τίποτα δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς στρατηγική και χωρίς τη σωστή βάση.

Για να μη σπαταλάτε, λοιπόν, άσκοπα τον χρόνο και το χρήμα σας, πρέπει να δώσετε στο τμήμα marketing ή στην εταιρεία που συνεργάζεστε μια κατεύθυνση, ένα σύνολο οδηγιών που ονομάζεται “Brief”. Ποιες είναι λοιπόν οι 5+1 Συμβουλές για ένα σωστό brief;

Ιδανικά, το brief θα περιέχει τις εξής πληροφορίες:

 

  1. Τι κάνετε, τι πουλάτε, τι υπηρεσίες παρέχετε

Φαίνεται απλό, αλλά  δεν είναι! Για να λειτουργήσουν σωστά τα social media και να αποδώσουν χρήματα οι καμπάνιες που πιθανόν τρέχετε σε αυτά, είναι απαραίτητο ο marketer να γνωρίζει βασικά πράγματα για εσάς, την επιχείρηση ή τις υπηρεσίες σας. Πείτε του ΤΙ είναι αυτό που κάνετε, αυτό που προσφέρετε, αυτό που -ίσως- πουλάτε. Βοηθήστε τον να καταλάβει τι είναι αυτό που θέλετε να προωθήσει και να τονίσει. Εάν είναι πολλά (πχ πολλές ιατρικές υπηρεσίες) ομαδοποιήστε τις! Σε κάθε περίπτωση πρέπει οπωσδήποτε να του δώσετε τροφή για σκέψη… και πράξη!

 

  1. Σε ποιον απευθύνεστε (audience)

Αποτελεί τον μεγαλύτερο πονοκέφαλο οποιουδήποτε ασχολείται με το digital marketing. Οι πελάτες σχεδόν ποτέ δεν δίνουν ξεκάθαρη απάντηση για το ποιο είναι το κοινό που απευθύνονται. Το να στοχεύσεις τους κατοίκους μιας ολόκληρης πόλης, κάθε ηλικίας και φύλου είναι άσκοπο. Ο ανταγωνισμός θα είναι πάντα υψηλός και τα χρήματα θα ξοδεύονται χωρίς αποτέλεσμα. Εντοπίστε τους πελάτες σας και δώστε όσες περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε για αυτούς. Χωρίστε τους σε κατηγορίες (segmentation) ανάλογα με την ηλικία ή/και το φύλο τους, την τοποθεσία ή/και τα ενδιαφέροντά τους. Το τμήμα marketing μετά θα… κάνει θαύματα!

 

  1. Ποιο είναι το niche σας

Και εξηγούμαι: τι είναι αυτό που σας ξεχωρίζει; Τι είναι αυτό που σας κάνει μοναδικό σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας; Σκεφτείτε καλά και βρείτε τη μοναδικότητα του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προσφέρετε. Ακόμα και αν δεν υπάρχει, προσπαθήστε να δώσετε όσο περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε για την ταυτότητά σας και ο marketer θα μπορέσει να στήσει τη στρατηγική του γύρω από αυτό.

 

  1. Ποιο είναι το budget σας

Καθορίστε το από την πρώτη στιγμή. Μη φοβάστε εάν δεν έχετε πολλά χρήματα στην αρχή, το marketing θα στηθεί σταδιακά. Η σωστότερη πρακτική λέει να ξεκινάτε από λίγα και σιγά-σιγά να προσθέτετε περισσότερα. Πάντα να θυμάστε όμως ότι τα χρήματα που ξοδεύετε για να στήσετε το ψηφιακό σας προφίλ δεν αποτελούν έξοδο, αλλά επένδυση!

 

  1. Ποιος είναι ο στόχος σας

Θέλετε να σας μάθουν; Θέλετε να πουλήσετε; Θέλετε να σας καλούν συχνά; Θέλετε να μιλούν για εσάς; Ξεκαθαρίστε τους στόχους σας εξαρχής. Εάν σκέφτεστε ότι τα θέλετε όλα, η απάντηση είναι μία: Καλά κάνετε! Όλα τα παραπάνω γίνονται, αλλά με χρόνο και σωστό προγραμματισμό. Κάθε στόχος θέλει δικά του βήματα για να επιτευχθεί. Συζητήστε με τον marketer σας και ξεκαθαρίστε τι θέλετε να πετύχετε ακριβώς.

 

  1. Τι θα ήταν για εσάς ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα

Πρόκειται για την ουσία όλων των παραπάνω βημάτων. Τι καθιστά την επιτυχία στο δικό σας τομέα και μέχρι πού θέλετε να φτάσετε; Πώς και πότε θα θεωρήσετε ότι τα social media και το digital marketing γενικότερα σας έχουν βοηθήσει; Προσπαθήστε να ορίσετε την επιτυχία σας και ο marketer θα σας οδηγήσει προς αυτήν!

 

O digital κόσμος αλλάζει συνεχώς. Μαζί του μπορείτε να αλλάξετε και εσείς. Βοηθήστε μας να σας βοηθήσουμε!